Välkomen till min blogg! Här delar jag med mig av det som skapas i min syhörna.
Inspirationen får jag från mina två pojkar, Tristan & Marius.



onsdag 26 maj 2010

Fordonslinne




Äntligen har jag gjort något i ett av alla de fordonstyg jag har. Först ut är ett linne till Marius. Tristan blev inte nöjd då han ansåg att det gröna tyget var hans! Ännu värre blir det när han kommer hem idag och inser att hans linne inte är klart eftersom jag saknade tråd till mudden vi valde.
Detta linne är i stl 92 och jag har använt mönstert till en t-shirt från S&S. Jag är ganska så nöjd med kantbanden, det börjar bli bättre men inte perfekt.
Sedan vet jag inte om jag är så nöjd med modellen, vi får se när jag får provat det på Marius. Har inte hittat något bra mönster till linnen, fattar inte att det ska vara så svårt.
Men i det stora hela är jag nöjd, gillar färgkombinationen skarpt!
Fordonstyg från Mjuka tyger, mudd från Stoff & Stil och tråd från Bibbis textil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar