Välkomen till min blogg! Här delar jag med mig av det som skapas i min syhörna.
Inspirationen får jag från mina två pojkar, Tristan & Marius.



lördag 9 oktober 2010

Ugglor i mossen......






Jag har äntligen tagit mig i kragen och tagit fram mina mjuka tyger. Det var ett måste för pojkarnas höstgarderober behövde fyllas på.
I söndags hade jag och en av mammorna från dagis en sykväll och hon visade mig vad jag gjorde för fel när jag kantar. Min dubbelnål var för bred och jag sydde fast remsan med overlocken vilket gjorde att den blev på tok för smal. Jag är överlycklig att jag äntligen kan känna mig nöjd med en tröja som jag kantat.
Tröjan är till Tristan i Stoff & Stils ugglor. Även mönstret kommer därifrån, storlek 6år. Kantad med grön interlock från JNY design tror jag eller så är det mjuka tyger. Passade på att göra några mössor i tyget som blev över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar