Välkomen till min blogg! Här delar jag med mig av det som skapas i min syhörna.
Inspirationen får jag från mina två pojkar, Tristan & Marius.



lördag 16 oktober 2010

Nya tyger

I morse var jag en sväng till Mats och Gunnbritt på
MG-tyger. Alltid lika kul att åka dit och de är alltid lika trevliga och hjälpsamma!!
Här ser ni vad det blev. Enfärgad velour i limegrönt, apelsin, ljusrosa och mörklila. Slank med en cerise & vitrandig velour samt en rosamönstrad manchester också trots att de inte fanns med på inköpslistan :-)


Sedan blev det lite muddar i olika färger och lite trikåtyger.
Köpte också en del fleece som jag inte tog någon bild på.




Igår kom det också ett paket i brevlådan från Timote - lilla enkla tygbutiken.
Köpte 4 olika interlocker från henne. Jättefina och mjuka. Snabb leverans var det också.



Nu ska jag fortsätta sy på setet som ska ges bort till min gudson imorgon.
Hoppas kunna blogga om det imorgon och kanske även någon livebild.

Ha en bra lördag allihopa!

6 kommentarer:

  1. Wow va mycket nya tyger! Förstår att du är nöjd med köpen!

    SvaraRadera
  2. Kors vad mycket fina nya tyger! Den som ändå hade nära till en annan tygaffär än Ohlssons! Tack och lov för internet butiker.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina tyger, det finns inget bättre än att packa upp meter efter meter med härliga tyger....! =)
    /malin

    SvaraRadera
  4. Så mycket nytt du fått hem :o)
    Jag har oxå sneglat lite på Timotes tyger, speciellt hjärttyget. Men just nu måste jag hejda mig lite;o)

    SvaraRadera
  5. Jättefina, undrar hur gick hela kalaset på, men vadå, så mycket att sy, det är det som räknas!

    SvaraRadera
  6. Aleisa - vill gärna förtränga vad kalaset kostade, men så är det väl alltid med kalas :-)

    SvaraRadera