Välkomen till min blogg! Här delar jag med mig av det som skapas i min syhörna.
Inspirationen får jag från mina två pojkar, Tristan & Marius.



fredag 2 juli 2010

Nya tyger......och jag som har köpstopp

Jag har hållt mig ganska länge nu men härom kvällen så sprack det rejält!
Kan inte låta bli att visa upp några av mina nya investeringar.


Hammnade av en slump på Tygpysslings sida. Eftersom det var rea så kunde jag inte låta bli lite underbara bomullstyger som jag förhoppningsvis ska få till lite söta klänningar av.


Sedan var jag en sväng till MG-tyger, jag skulle bara ha mudd och några märken till Tristan jeansknän.
Jag kom hem med lite mer.....
De till vänster hittade jag i en stuvlåda, vanlig bomullstrikå.
De till höger än finspårig manchester, helt underbara. Jag kunde inte låta bli att köpa. Det lila ska nog Marius få byxor i med limegrön mudd den rosa hittar jag säkert på något annat att använda den till.



Sisst men inte minst, idag när jag skulle in på ICA och handla så stod det en dam utanför med ett loppisbord. Jag såg på långt håll att det inte var något för mig men kunde inte låta bli att gå fram och titta.
Och det var tur för där i en korg låg en hel rulle med bomullsband och ca 2 m rosa velour, ett riktigt kap för 50 kr och så fick jag en dragkedja på köpet.

3 kommentarer:

  1. Härligt med köpstopp, det slår aldrig fel att man hittar något som gärna köper på sig. Jag har slutat med köpstopp*smile*
    Härliga tyger du fick med dig...

    SvaraRadera
  2. åh, vilka härliga tyger! Det där med köpstopp är något jag oxå borde införa men jag tror tyvärr inte att det skulle hjälpa mot mitt tyg begär:) Undrar bara när tiden ska finnas att sy allt jag vill?!

    SvaraRadera
  3. Underbara tyger! Gillar verkligen tygerna du köpt från tygpyssling, blev lite sugen på att beställa själv faktiskt.. =)

    SvaraRadera