Välkomen till min blogg! Här delar jag med mig av det som skapas i min syhörna.
Inspirationen får jag från mina två pojkar, Tristan & Marius.



torsdag 6 januari 2011

Robot linnen

Har gjort färdiga två ufon som legat ett tag. Jag var så jätte arg när jag lade undan dem och den ena slängde jag till och med i tvättkorgen. Det som gjorde mig arg var som vanligt kantningen. Idag kände jag mig stark och bestämde mig för att prova igen, här ska inte slösas på några tyger!!
Provade med att lätta på pressarfotstrycket och det blev bättre. hade jag nu mätt och klippt ordentliga remsor så hade det säkert blivit ännu bättre :-)




Jag blev inte tillräckligt nöjd för att sätta på en namnlapp, de får använda dem att sova i. Den som tittar noga ser hur det bubblar sig i armhålan och i halsen, inte farligt men tillräckligt för att jag inte ska vara helt nöjd. Undrar om jag någon gång ska få till det.
De fick ett varsitt men Tristans visar jag inte, Marius blev bättre. De blev populära så båda åkte på direkt.
Mönster från Ottobre, robot tyg från Den lilla enkla tygbutiken och svart interlock från MG tyger.

Måste lägga in några bilder på vår Fina Fantastica. Stackaren är sjuk och ligger inlagd på Blå Stjärnan i Göteborg. Spenderade eftermiddagen med henne där igår och hon fick inte komma hem idag heller. Annledningen tros vara en bit av ett märgben som skadat henne i magen.
Våran stora fina hund, vi saknar henne!


4 kommentarer:

  1. Ja, jag tycker iaf att dina linne är jättefina, och om barnen gillar dem så kan du inte få bättre betyg. Tråkigt med 'lilla' vovven, det reder sig säkert ska du se. Dumma märgben!

    SvaraRadera
  2. Skönt att barnen gillade sina linnen, det är ju alltid en tröst när man själv inte är helt nöjd!Hoppas er fina hund blir bättre snart! Förstår att ni saknar henne!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker inte alls att det var någon fara med bubblet. Oftast syns det ju inte så mycket när plagget sitter på. =) Men är man inte nöjd själv så känns det inget kul i alla fall. (Även om jag tycker det är snygga linnen!)

    Jag brukade ha samma problem förut och valde istället att sätta muddkanter (inte rullå då alltså utan så som man vanligvis fäster mudd) för att jag blev så ledsen när det aldrig blev som jag ville...

    Och sist men inte minst; Lilla voffen! Hoppas hon kryar på sig riktigt snart!

    SvaraRadera
  4. Linnet ser iallafall väldigt fint ut på bild, tycker jag, men man vet ju själv att irritationsmomentet finns där, det är alltid trist! Men huvudsaken grabbarna gillar dem!
    Vicken lufsig go-vovve, hoppas hon blir frisk snart!

    SvaraRadera