Välkomen till min blogg! Här delar jag med mig av det som skapas i min syhörna.
Inspirationen får jag från mina två pojkar, Tristan & Marius.



lördag 11 december 2010

Klänningar och julmarknad

Så var då äntligen min första julmarknad avklarad! Jag säger äntligen för jag varit lite stressad att få saker klart för att ha något med mig, själva julmarknaden var mysig och trevlig även om jag inte fick sålt så jättemycket. Jag fick väldigt mycket beröm och det är alltid roligt, fick även en del beställningar på lite mössor och klänningar i större storlekar. Här är några bilder hur det såg ut hemma igår när jag förberedde mig, även en livebild från julmarknaden.



Måste också passa på att visa en favorit som jag gjorde klar sent igårkväll. Stl 92, samma mönster som de övriga. Tyget köpt på vår lokala tygaffär, Göksäter.


En annan typ av klänning som jag gjorde klar tidigt i morse. Den är vändsydd i tyger som jag köpt på loppis. Fick även tillfälle att prova knapphål på min nya maskin och det var en fröjd :-)



5 kommentarer:

  1. OJ vad mycket! vad duktig av dig av klara marknaden, man säljer inte mycket, så är det, men man lär sig till nästa gång. Folk vill inte betala för handarbete, sorgligt!

    SvaraRadera
  2. Oj, vad mycket fint. Jag kan inte förstå att du inte sålde mer än du gjorde. Är väl som Aleisa säger.....folk förstår inte tiden som ligger bakom varje plagg.

    SvaraRadera
  3. Så fint!! Synd att du inte fick sälja så mycket, och mycket konstigt, men det är precis som de andra skriver...egentligen är det när jag först själv började sy som jag egentligen förstod omsorgen som läggs ner i plaggen, och nu är det ju desto roligare att gå på marknader och beundra hantverken!

    SvaraRadera
  4. Det är så synd att folk inte vill betala vad bra hantverk kostar. Själv tycker jag dina kläder är både fina och unika och väl värda att betala en bra slant för!

    SvaraRadera
  5. Tack alla! Det är verkligen kul att få så fina kommentarer av så duktiga sömmerskor!!

    SvaraRadera