Välkomen till min blogg! Här delar jag med mig av det som skapas i min syhörna.
Inspirationen får jag från mina två pojkar, Tristan & Marius.



onsdag 30 juni 2010

Shorts och t-shirt live






Äntligen har jag fått färdigt Tristans beställning av shorts och t-shirt i det gröna aptyget från S&S.
Vet inte vad det varit med mig den senaste tiden, inspirationen och tiden har funnits men jag har inte fått till det. Kanske var det att jag inte var så sugen just på aptyget men det var ju det han ville ha.
Varje gång jag tänkt mig att sy så har något viktigare kommit i mellan.
Så som att lusläsa andra sybloggar och leta tyger på nätet. Tyger som jag absolut inte behöver eftersom jag har mer än tillräckligt. Jag måste nog inse att det blir svårt att hinna med allt jag vill göra.

Tyg från S&S och svart mudd från Göksäter.
T-shirt : mönstret kommer från S&S i storlek 6 år. Eftersom det visat sig att min son är oerhört känslig mot sömmar och dylikt så har jag sytt ner alla sömmar med tvillingnål.
Shorts:
eget mönster

6 kommentarer:

  1. Vilket skönt set, ser ut att sitta perfekt :) Känner igen mig själv med tygköpandet, hehe, men det är svårt att låta bli :)

    SvaraRadera
  2. Supercool och det bästa är att man hittar inte så många killar som är så söta på bloggvärlden, då är det dubbel lycka!

    SvaraRadera
  3. Tack Aleisa, det var en trevlig kommentar som värmde :-)

    SvaraRadera
  4. Så fin han är i sina nya kläder! Själv har jag definitivt inte fått nått sytt på sistone och jag har nog gjort unjefär detsamma som du:) Nu har jag snart 7v ledigt och då ska jag förhoppningsvis både bara vara ledig och sy när jag har lust!:)

    SvaraRadera
  5. Det blev ju supersnyggt med svart också!
    Velade själv mellan vitt, svart och klarrött :)

    SvaraRadera