Välkomen till min blogg! Här delar jag med mig av det som skapas i min syhörna.
Inspirationen får jag från mina två pojkar, Tristan & Marius.



måndag 14 juni 2010

Klänning med tryckknappar






Eftersom jag bestämt att jag inte skall ha något halvfärdigt liggandes så blev det att göra färdigt en påbörjad klänning idag.
Samma modell som de andra klänningarna jag gjort och tyget har jag också användt tidigare fast denna gången fodrade jag den med brunt på insidan. Hade även lust att få till en trevlig ficka eftersom det både kan vara fint och praktiskt.
Letade lite bland andra mönster jag hade och fick lite inspiration. Ser nu efteråt att jag givetvis skulle kantat öppningen sisst och inte sytt fast kantbandet innan jag sydde fast fickan, men men.....
Invigde även min prym tång som jag köpt his Bibbis Textil för ett tag sedan. Har aldrig användt något sådant förut så jag har inget att jämföra med. Kan bara säga att det var lätt som en plätt att få dit knapparna. Gjorde trots detta ett enormt misstag då jag av någon annledning testade tången och gjorde små hål där knapparna skulle sitta :-( som tur var så är det på undersidan men det stör mig då det känns som att klänningen vore perfekt annars.
Storleken på denna är ca 80/86.
Blev måttligt förvånad då jag laddade över bilderna och ser att jag lyckats få med lite blå himmel på ena bilden. Resten av himlen är igenmulen och det ser ut som att det ska komma åska och ösregn närsomhelst.

5 kommentarer:

  1. Jättesöt klänning!! Kul att få sig lite ideér när man har torka i hjärnan;)

    SvaraRadera
  2. Superfin klänning!! Inspirerande blogg! Tack för din kommentar också!! =o))
    lägger in din blogg i min lista!!

    SvaraRadera
  3. Så jättefin klänning! Fickan blev också jättefin!

    SvaraRadera
  4. Jättefin känning, jag gillar verkligen modellen och tyget och det blev så fint med detaljerna!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin klänning! Det blir alltid snyggt med vändsydda klänningar tycker jag. Ser välarbetat ut. Fint med fickan!

    SvaraRadera