Välkomen till min blogg! Här delar jag med mig av det som skapas i min syhörna.
Inspirationen får jag från mina två pojkar, Tristan & Marius.



måndag 17 januari 2011

Ny modell på byxor

Detta är det sissta av de plagg som legat till sig.
Förstår inte hur jag tänkte när jag klippte ut så mycket av samma tyg till Marius. En av annledningarna kan vara att Tristan inte ville ha något i dessa tyger och det andra att jag som vanligt inte kunde bestämma mig.

Hur som helst så kändes det som att det behövdes en variation på byxor till Marius. Det har blivit endel muddbyxor......
Har länge tänkta jag skulle sätta resår nertill men när man kört in sig på något så blir det lätt att man fortsätter när man inte vill ha något krångel.
Men nu kände jag att jag skulle förnya mig.
Så blev det, sedan skulle jag givetvis mätt lite bättre för dessa blev alldeles förstora i resåren. Tur i oturen att de inte är så väldigt långa för då hade han snubblat fram.




När det gäller fickorna så hade jag tänkt sy dem utanpå fast i samma stil som de jag gjort tidigare. När jag sedan inte hittade tillräckligt med stjärnvelour så gav jag mig på att prova en ny variant. Det duger men jag är inte jättenöjd. Hade jag inte haft Marius i knäet när jag sydde så kanske jag hade sett till att sy fast dem precis på kanten för att slippa den fula skarven som blir när man klipper rent runt om. Dels luddar det och sedan blir det som en vit kant runt om.
Men, men något ska man väl lära sig på de misstag man gör.
Hade även tänkt ha två fickor bak också men eftersom jag klippte fel så räckte inte tyget.

8 kommentarer:

  1. Din idé på ny ficka tycker jag är jättespännade! Tror du det skulle bli bättre om man använde vanlig trikå som inte luddar när man renklipper? Jag tror det skulle bli snyggt!

    SvaraRadera
  2. Söta! Gillade även byxmodellen i förra inlägget!

    SvaraRadera
  3. Jättefina byxor, gillar det matchande stjärnfickorna!

    SvaraRadera
  4. Fina! Fickorna blev läckert matchande i stjärntyget!

    SvaraRadera
  5. Jättefina byxor du har sytt!
    Kul att hitta hit!/Åsa

    SvaraRadera
  6. fina byxor! och de du visade innan med =)

    SvaraRadera
  7. Oj så mkt snyggt! Jag kikade på allt du har sytt på hela första bloggsidan! Å hjälp vilka söta barn, både Marius och Tristan!

    SvaraRadera