Välkomen till min blogg! Här delar jag med mig av det som skapas i min syhörna.
Inspirationen får jag från mina två pojkar, Tristan & Marius.



lördag 8 januari 2011

Klänning med fåglar

Här kommer en klänning som jag är otroligt nöjd med. Extra kul är det att den blev så mycket bättre än jag hade tänkt mig.
Den gröna velouren har jag köpt på vår lokala tygbutik Göksäter. När jag kom hem med det så tänkte jag, vad skulle jag med detta till? Den gröna färgen var lite ''dassig'' tyckte jag. Fågel tyget kommer från Timote, Den lilla enkla tygbutiken. Jag tycker det är jättefint men fick känslan av pyjamas så jag visste inte vad jag skulle göra med det.
Jag är så supernöjd med klänningen, tygerna gör sig verkligen ihop.
Mönstret kommer från Stoff & Stil men jag hoppade över fickorna och kantade halsringningen istället för mudd. Denna gången släppte jag riktigt ordentligt på pressarfotstrycket och dessutom så mätte jag och klippte noggrant ut remsan som jag skulle ha. Tänka sig vilken skillnad det blev!! Jag är bara så nöjd!!
Under tiden jag sydde fast den så tänkte jag att om detta kommer ut som ett riktigt ufo då ligger mina maskiner och tyger på blocket imorgon! Vilken tur att det inte blev så. Sedan missade jag lite på fållen och orkade inte sprätta och göra om så jag sydde på en bladranka under den första sömmen. Svårt att få en bra bild på det men det blev helt OK. Svårt också att få en bra bild som återger färgerna men, men.
Storlek är 8 år, ca 122/128




Denna ska jag skicka till Tokfransar då Cajsa hört av sig och fått önskemål om större klännignar i mjuka tyger.

5 kommentarer:

  1. Klänningen blev jättefin, och så är det så roligt att se vad det blir av alla tyger jag klipper, packar och skickar iväg!

    SvaraRadera
  2. Söt klänning! Vad kul att du blev nöjd med kantningen (så att du inte säljer dina symaskiner på blocket) =), tycker den ser perfekt ut.

    SvaraRadera
  3. Super gullig klänning!! härliga färger oxå!! :)

    SvaraRadera
  4. härligt när man känner sig så nöjd! jättefin klänning, bra jobbat!

    SvaraRadera