Välkomen till min blogg! Här delar jag med mig av det som skapas i min syhörna.
Inspirationen får jag från mina två pojkar, Tristan & Marius.



lördag 6 november 2010

Klänning i velour, en liten kjol och en ny symaskin

Så har jag då äntligen fått lite grann färdigt som jag kan blogga om. Efter som jag försöker vara effektiv när jag syr så har jag många saker på gång sammtidigt och det känns som att ingenting blir klart.




En liten kjol som är sydd av samma tyg som klänningen i det tidigare innlägget, collegetyg och mudd från MG - tyger. Eftersom jag fick hem min nya maskin Janome 3160 igårkväll så fick jag genast prova någon av de nya decorsömmarna. Tycker den blev riktigt söt med en bladranka på fållen. Eget mönster i ca. storlek 104.




Sedan är här är en klänning i velour från MG-tyger i storlek 104, mönstret är ursprungligen från Ottobre men jag har ändrat lite och satt på mudd i halsen och på ärmarna.
Den turkosa mudden är från Mjuka tyger.
Bara älskar denna röda velouren med rosa blommor. Jag har provat klänningen på Marius och den var så fin på. Gjorde muddarna lite längre i ärmarna då jag tycker det blir så fint när det puffar sig. Inte så mycket mer att säga om denna.

11 kommentarer:

  1. Vad kul med en ny symaskin!:) Fin dekorsöm och fina plagg. Har också det där röd/rosa tyget hemma och funderade just igår kväll vad jag ska hitta på att sy av det?

    SvaraRadera
  2. Vilken fin sömm, önskar att jag hade några fina dekorsömmar! Klänningen ser jätteskön ut!
    /malin

    SvaraRadera
  3. Jättefina kläder! Jag har också det röda tyget med rosa blommor men har inte satt saxen i det ännu men får väl lov att göra det snart! Grattis till ny symaskin!

    SvaraRadera
  4. så fina! du är så produktiv och man ser hur mycket du skapar och utveclas, det är alltid trevlig att titta in hos dig

    SvaraRadera
  5. Jättefin kjol och klänning! Grattis till nya maskinen, vad kul med dekorsömmar.

    SvaraRadera
  6. Grattis till nya maskinen, vad kul med alla nya sömmar! Ser att du hunnit med att sy en massa nya fin saker också. Härligt!!!

    SvaraRadera
  7. Härligt med ny maskin! och visst var det fint med blad-sömmen ;-)

    SvaraRadera
  8. Tack för kommentaren! Jag har inte gillat aptyget ås värst mycket förut, men nu när tröjan blev klar gillar jag det mera! jag har en mamma som alltid tänker länge innan hon klipper, och jag blir nästan tvärtom för att jag vet med mig själv att har jag tittat på tyget för länge och sen syr nått av det, då har jag nästan tröttnat på plagget direkt och det vill jag ju inte(jag tröttnar jätte fort på vissa mönster och modeller) Hoppas inte att du uppfattar mig som högfärdig och bortskämd, för det vill jag inte alls vara!! //Gittan

    SvaraRadera
  9. Hej! Så snyggt det blev med dekorsömmen! Och tack för din fina kommentar på min blogg. :)

    SvaraRadera
  10. Åh, vilken fin fåll med bladrankan! :D Kul med ny maskin!

    SvaraRadera