Välkomen till min blogg! Här delar jag med mig av det som skapas i min syhörna.
Inspirationen får jag från mina två pojkar, Tristan & Marius.



måndag 26 april 2010

Min första klänning!!



Jag har sytt min första klänning!! :-) Tristan blev bjuden på kalas till min bästa vänninas dotter och då tog jag chansen att sy en klänning till Tilda.
Eftersom jag inte hade något tyg som passade hemma fick vi åka till den lokala alltiallobutiken Göksäter och handla. Tristan valde detta storblommiga och resultatet blev faktiskt ganska bra. Med tanke på att jag fick ihop den på ett par timmar i går morse. Allt gick bra tills jag kom till det sissta momentet att lägga upp den då började sömmen strula på min lånade symaskin. Eftersom Tristan stod och stampade i dörren så fick det bli en overlock nertill och det blev helt OK.
Den unga damen blev nöjd men jag fick tyvärr ingen livebild på henne.

Mönster: Stoff & Stil
Tyg: Göksäter, Orust

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar