Välkomen till min blogg! Här delar jag med mig av det som skapas i min syhörna.
Inspirationen får jag från mina två pojkar, Tristan & Marius.



fredag 17 december 2010

Jul äpplen och hjärtan

Kan tänka ni börjar att ledsna på mina klänningar......men eftersom jag klippt till dem så vill jag göra färdigt dem. Har en ny modell som ligger halvfärdig, hoppas få klart den ikväll.
Om febern håller sig nere. Har nu varit sjuk och förkyld i snart tre veckor, tror jag blir tokig snart!!


Samma modell som tidigare. Äppletyget kommer från Tygpyssling tror jag, det blåprickiga är köpt på Tradera. Stl 74

Hjärttyget har jag köpt på PRO's årliga loppis och det blommiga kommer från Tradera.
Sicksack bandet kommer från Göksäter. Jag var trött när jag gjorde denna och sömmen framtill blev inte bra. Efter att jag sprättat tre gånger och jag fortfarande inte blev nöjd så sydde jag på sicksack bandet för att dölja sömmen.
Tycker det blev fint.
Dessa ska hänga i en Secondhand affär som inte ligger så långt ifrån där jag bor.

Nu ska här beställas pizza och sedan ska jag se på Robinson, kanske sy några sömmar.....

Önskar er en trevlig fredagkväll!

6 kommentarer:

  1. Tack för titten på min sida! Fina klänningar syr du också! Den bruna med hjärtan är underbar! Läser att du säljer på tokfransar. Fick mail från dem också men har inte bestämt mig ännu om jag skall sälja där. Säljer på en affär här i stan nu. Hur mycket av priset får du för dina plagg hos Tokfransar?

    SvaraRadera
  2. Dina klänningar är ursöta! Dom kommer säkert gå åt som smör i solsken!
    Såg dina mössor i robottyget från Stoff & Stil, jag har en beställning (på en mössa) på gång och satt och funderade på om jag skulle välja just det tyget. Det var kul att se iaf för då vet jag att det gör sig fint som en mössa!
    Om du inte har tänkt på det kan jag tipsa dig att klippa fleecen på skrå om det är tex. en filt som inte är så stretchig, det brukar iaf jag göra =) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Söta klänningar, gillar spec den bruna! Krya på dig! Så jobbigt det är med sega förkylningar som inte vill ge med sig:( Min man har varit krasslig från och till ett par veckor nu och är så less...

    SvaraRadera
  4. Dessa var toksöta! Sy på! Du är säkert frisk till jul, och vi andra som är friska nu kommer ligga nedbäddade då... :-)

    SvaraRadera
  5. Så fina! Kanske man får behov av att använda klänningar nästa sommar! ;-)

    SvaraRadera
  6. Så himla fina klänningar!!

    Och eftersom jag hittade för första gången idag så har jag inte alls tröttnat på dina klänningar. ;-)

    Har kikat runt lite på bloggen och du är väldigt duktig. Mycket fint!

    SvaraRadera