Välkomen till min blogg! Här delar jag med mig av det som skapas i min syhörna.
Inspirationen får jag från mina två pojkar, Tristan & Marius.



tisdag 23 mars 2010

Haklapp


Insåg att våra haklappar hade sett bättre dagar och bestämde mig för att göra något åt det. Hade köpt lite vaxduk och band i höstas men inte gjort något av det.
Mönstret har jag ritat upp för hand så jag gjorde bara en för att se hur den blev.
Hade tänkt mig tryckknapp eller kardborreband men insåg att det inte var värt besväret för att få kantbandet snyggt, det fick bli knytband istället.
Sonen har haft den till middag idag och den verkar vara OK, möjligen något stor i halsen så jag får se om jag kan rätta till det. Blev otroligt sugen på att köpa hem lite fler pastelliga färger från Stoff & Stil och lagra upp med lite färgglada haklappar nu när det verkar som att våren är på väg på allvar.

Material: Vaxduk och kantband från Stoff & Stil
Mönster: Eget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar